Preview

Safety and Reliability of Power Industry

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

The strategy for selling electricity to a generating company on the day-ahead market

Abstract

The article studies issues of creating a strategy of a generation company in the competitive sector of the wholesale market of electricity and power (WMEP), i.e., in the ‘day-ahead market’ (DAM). A DAM oriented strategy is proposed for the generation company that is created on the basis of physical and financial withdrawal in a situation when demand dominates supply. The strategy is created on the basis of a simplified DAM model.

About the Authors

N. D. Rogalev
ФГБОУ ВПО «НИУ «МЭИ»
Russian Federation


A. U. Amelina
ФГБОУ ВПО «НИУ «МЭИ»
Russian Federation


References

1. Экономика и управление в современной электроэнергетике: пособие для менеджеров электроэнергетических компаний / под ред. А.Б. Чубайса. – М.: НП "КОНЦ ЕЭС", 2009. – 615 с.

2. Ширяева Л.В. Основы функционирования рынков электроэнергии: учебно-методическое пособие. – М.: ЗАО «УК КЭУ», 2009. – 404 с.

3. Математическая модель конкурентного оптового рынка электроэнергии в России. / М.Р. Давидсон, Ю.В. Догадушкина и др.// Известия РАН. Теория и системы управления – 2004. – № 3, С. 72 – 83.

4. «Договор о присоединении к торговой системе оптового рынка» [Электронный ресурс] – Электрон. дан. – Режим доступа: http://www.np-sr.ru/

5. Федеральный закон от 17.08.1995 г. N 147-ФЗ «О естественных монополиях» [Электронный ресурс] – Электрон. дан. – Режим доступа: http://www.garant.ru


Review

For citations:


Rogalev N.D., Amelina A.U. The strategy for selling electricity to a generating company on the day-ahead market. Safety and Reliability of Power Industry. 2013;(2(21)):16-20. (In Russ.)

Views: 465


ISSN 1999-5555 (Print)
ISSN 2542-2057 (Online)